Obecne projekty
Zrealizowane projektyKonferencja dla nauczycieli „Po co nam ta ekonomia? Czyli jak skutecznie jej uczyć"
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2016
Wykład "Jaki rachunek wystawiło Ci państwo za 2015 rok? Debata o stanie finansów publicznych"
Konferencja dla nauczycieli „Edukacja ekonomiczna w XXI w.”
Konferencja Free Market Road Show 2016 w Warszawie
Zapraszamy na spotkania z Alberto Mingardim promujące książkę "Wolność i prawo" Bruno Leoniego
Rachunek od państwa za 2012 rok
Zgłoś drużynę do VI Turnieju Debat Oksfordzkich
Zapraszamy na Free Market Road Show 2015!
FOR partnerem projektu ,,Miasto Dzieci" - warsztaty ekonomiczne dla dzieci ze Śląska
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2014
Rachunek od państwa za 2014 rok
EMBC 2015 czyli rynki wschodzące w zasięgu ręki!
Konkurs na komiks ekonomiczny - VII edycja 2015
Fundacja FOR na Igrzyskach Wolności w Łodzi
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2015
Regionalna Konferencja ESFL we Wrocławiu
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2015
Rachunek od państwa za 2015 rok
FOR zaprasza na Festiwal BOSS – Rozwój. Kariera. Sukces.
Freedom Charity Run 2014 - Zapraszamy do wspólnego biegu!
Rachunek od państwa za 2013 rok
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2014
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2013
"Odkrywając wolność. Przeciw zniewoleniu umysłów"
Patronat FOR: Zapraszamy do udziału w projekcie Studiuję - głosuję!
Patronat FOR: I Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Przemiany w polskim sektorze pocztowym"
Komiksy, animacje i scenariusze lekcji z IV edycji 2012/2013
Konferencja - Innowacyjne metody nauczania ekonomii w szkołach
Konkurs na komiks ekonomiczny - V edycja 2013
Konkurs na komiks ekonomiczny - VI edycja 2014
Studencie, zagłosuj w wyborach!
25 maja „Zagłosuj i wybierz kogoś, kto myśli tak jak Ty”
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2013
Patronat FOR: Emerging Markets Business Conference 2016
„Na tropie przemian – złam kod wolności”
Konkurs na komiks i animację - IV edycja 2012
Patronat FOR: III Zjazd Wolnościowy im. Miltona Friedmana
Komiksy i scenariusze lekcji z VI edycji konkursu na komiks ekonomiczny 2014/2015
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2012
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2012
Konkurs na komiks i animację - III edycja 2011
Masz Głos, Masz Wybór!
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2011
Miniakademia Długu Publicznego
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2011
Rysunki satyryczne "Narysuj los swojej składki"
Debaty FOR
Szkolenie: Wykorzystanie komiksu i animacji (Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2010)
Idź i głosuj świadomie
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2010
Konkurs "Młody Ekonomista" - II edycja 2010
Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj
Kongres "Wolność w nowoczesnym świecie" 21-23 maja 2010
Wiosenna Szkoła Leszka Balcerowicza 2010
Fabryka Energii Społecznej
Jesienna Szkoła Leszka Balcerowicza 2009
Monitoring reformy emerytalnej
Bank Przedsiębiorczych Inicjatyw 2009 w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2009
Konkurs na komiks i animację - II edycja 2009
Konkurs "Młody Ekonomista" - I edycja 2009
Kampania "Pępek Europy" Koalicji 7czerwca
Razem'89
Debaty klubów FOR i Stowarzyszenia Projekt: Polska
Konkurs na komiks - I edycja 2008
Rozmowy o dobrym państwie
Tydzień Przedsiębiorczości 2008
Inicjatywa na Rzecz Uczciwej Debaty
Mur-Beton Uczciwie
Zmień kraj. Idź na wybory.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości 2010
Pogromca mitów
Apel do władz kubańskich

Konferencja dla nauczycieli „Edukacja ekonomiczna w XXI w.”

 

Ponad 100 nauczycieli z całej Polski wzięło udział w Konferencji: „Edukacja Ekonomiczna w XXI w."

Konferencja adresowana do nauczycieli podstaw przedsiębiorczości, wiedzy o społeczeństwie i ekonomii w praktyce odbyła się 11 kwietnia br. na Wydziale Nauk Ekonomicznych UW w Warszawie.  Wydarzenie zostało zorganizowane przez Forum Obywatelskiego Rozwoju oraz Bank Zachodni WBK, a honorowy patronat objęli nad nim: Minister Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji.

- Edukacja ekonomiczna w polskich szkołach w większości przypadków skupia się na czysto teoretycznych aspektach. Naszym celem było pokazanie nauczycielom, jak ważną misję mają do spełnienia. Takich oszustw, jak w przypadku  Amber Gold można byłoby uniknąć gdyby stan edukacji finansowej Polaków był lepszy. Niewiedza ekonomiczna jest szkodliwa nie tylko dla konsumentów, ale również dla instytucji finansowych i całej gospodarki. – mówi Dominika Pawłowska, Koordynator Projektów w Forum Obywatelskiego Rozwoju.

Głównym punktem konferencji był panel dyskusyjny „Nauczanie ekonomii w szkołach – problemy i rozwiązania”. Dyskusja miała na celu przedstawienie dobrych praktyk nauczania ekonomii w innych państwach, identyfikację problemów edukacji ekonomicznej w Polsce oraz wypracowanie rekomendacji w jaki sposób można ją poprawić. Moderatorem panelu był dziennikarz i felietonista Jan Wróbel, a w dyskusji udział wzięli: Arkadiusz Walczak, dyrektor Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Katarzyna Teter z Banku Zachodniego WBK oraz dr Tomasz Kopczewski z Wydziału Nauk Ekonomicznych.

W trakcie konferencji pojawiło się mnóstwo sugestii i rekomendacji, zarówno ze strony ekspertów jak i uczestników. Przede wszystkim zwracano uwagę na konieczność praktycznego podejścia do przedmiotu. Podręczniki powinny być uzupełnione o opisy rzeczywistych przypadków firm i historii polskich przedsiębiorców. Aby kształcić postawy, trzeba pokazywać wzorce, które młodzież może naśladować. Aby zmotywować uczniów do nauki ekonomii i przedsiębiorczości, powinny się one pojawić na maturze jako przedmiot do wyboru. Obowiązkową ekonomię powinno się również wprowadzić w gimnazjum, a nawet w szkole podstawowej. Z badań wynika, że 35% rodziców w ogóle nie rozmawia ze swoimi dziećmi na temat finansów, a połowa z tych, którzy prowadzą takie rozmowy robi to sporadycznie. Tę elementarną wiedzę młodzież musi więc  wynieść ze szkoły.

W ramach konferencji odbyło się również kilka sesji wykładowych. Prof. Leszek Balcerowicz, Przewodniczący Rady Forum Obywatelskiego Rozwoju poruszył problem powszechnej demagogii w debacie publicznej. Przedstawił słuchaczom podstawowe chwyty retoryczne stosowane przez  osoby publiczne, aby mogli skutecznie rozpoznawać je podczas pracy z uczniami nad analizą tekstów publicystycznych i wypowiedziami polityków. Kolejna prelekcja dotyczyła ekonomii eksperymentalnej, będącej nowatorskim narzędziem w edukacji. Podczas tej sesji zostały zaprezentowane techniki prowadzenia zajęć z wykorzystaniem eksperymentu, czyli uczenia się ekonomii poprzez własne doświadczenie. Konferencje zakończyły warsztaty z podstaw zarządzania projektami, które miały na celu pokazania nauczycielom jak mogą zainicjować własne przedsięwzięcia edukacyjne. Pokazaliśmy jak zaplanować projekt od podstaw, jak go sfinansować i w jaki sposób pozyskać społecznych partnerów projektu. 

Organizator: Forum Obywatelskiego Rozwoju

Partner projektu: Bank Zachodni WBK                

Patronat honorowy: Minister Edukacji Narodowej, Ośrodek Rozwoju Edukacji

Partnerzy Merytoryczni: Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego

Patroni medialni: NBPortal.pl, TOK Fm, Studentnews.pl, E-mentor, Manko, Dyrektor Szkoły, Gildia.pl, GdzieCo.pl

Więcej informacji udziela Jakub Przeździecki (jakub.przezdziecki@for.org.pl, +48 667 290 555)


Zapraszamy do udziału w bezpłatnej konferencji dla nauczycieli podstaw przedsiębiorczości, wiedzy o społeczeństwie i ekonomii w praktyce „Edukacja ekonomiczna w XXI w.”

 

Sukces ubiegłorocznej edycji konferencji pt. „Innowacyjne metody nauczania ekonomii” oraz duże zainteresowanie ze strony kadry pedagogicznej tą tematyką, sprawiły że Forum Obywatelskiego Rozwoju postanowiło kontynuować swój projekt. Tegoroczna konferencja pt. „Edukacja ekonomiczna w XXI w.” odbędzie się w sobotę 11 kwietnia 2015 r. na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Długiej 44/50 w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Forum Obywatelskiego Rozwoju, a Minister Edukacji Narodowej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji objęły nad nim honorowy patronat. Partnerem konferencji jest Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Warszawskie Centrum Innowacji Ekonomiczno-Społecznych i Szkoleń.

Głównym punktem konferencji będzie panel dyskusyjny „Nauczanie ekonomii w szkołach – problemy i rozwiązania”. Dyskusja ma na celu przedstawienie dobrych praktyk nauczania ekonomii z zagranicy, identyfikację problemów edukacji ekonomicznej w Polsce oraz wypracowanie rekomendacji w jaki sposób można ją poprawić. Moderatorem panelu będzie dziennikarz i felietonista Jan Wróbel, a w dyskusji udział wezmą: Arkadiusz Walczak, dyrektor Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, Katarzyna Teter z Banku Zachodniego WBK oraz dr Tomasz Kopczewski z Wydziału Nauk Ekonomicznych.

W ramach konferencji odbędzie się również kilka sesji wykładowych. Zaczniemy od krótkiej prelekcji Jana Wróbla „Dlaczego warto uczyć ekonomii?” , która ma na celu pokazanie jak istotna jest edukacja ekonomiczna oraz jakie mogą być konsekwencje jej zaniedbania. Kolejny wykład, który wygłosi prof. Leszek Balcerowicz, Przewodniczący Rady Forum Obywatelskiego Rozwoju,  poruszy problem powszechnej demagogii w debacie publicznej.  Słuchacze poznają podstawowe chwyty retoryczne stosowane przez  osoby publiczne. Pozwoli to skutecznie rozpoznawać je podczas pracy z uczniami nad analizą tekstów publicystycznych i wypowiedziami polityków. Ostatnia prelekcja  dotyczyć będzie ekonomii eksperymentalnej, będącej nowatorskim narzędziem w edukacji. Podczas tej sesji zostaną zaprezentowane techniki prowadzenia zajęć z wykorzystaniem eksperymentu, czyli uczenia się ekonomii poprzez własne doświadczenie. Panel poprowadzi dr Przemysław Kusztelak z Laboratorium Ekonomii Eksperymentalnej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego z zespołem.

Ostatnia część konferencji będzie mieć charakter warsztatowy,  w ramach którego przybliżymy nauczycielom podstawy zarządzania projektami, co umożliwi im zainicjowanie własnych przedsięwzięć edukacyjnych.  Pokażemy: jak zaplanować projekt od podstaw, jak go sfinansować i w jaki sposób pozyskać społecznych partnerów projektu. Warsztaty poprowadzą: Dominika Pawłowska, koordynator projektów w Forum Obywatelskiego Rozwoju oraz Barbara Czepik, doradca metodyczny m.st. Warszawy w zakresie wiedzy o społeczeństwie z Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno -Społecznych i Szkoleń.

Formularz rejestracyjny dostępny jest na stronie  Zgłoszenia przyjmowane będą do 5. kwietnia 2015 r. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma bezpłatnie 2 antologie VI edycji komiksów ekonomicznych, do których dołączone są płyty wraz ze scenariuszami lekcji oraz książkę prof. Leszka Balcerowicza „Odkrywając wolność”. Uczestnicy otrzymają również zaświadczenie o doskonaleniu zawodowym.

Więcej informacji udziela Jakub Przeździecki (jakub.przezdziecki@for.org.pl, +48 667 290 555)

Zapraszamy również do zapoznania się z ubiegłoroczną konferencją Innowacyjne Metody Nauczania Ekonomii:  http://www.for.org.pl/pl/Konferencja-Innowacyjne-metody-nauczania-ekonomii.

Podaj dalej:
Drukuj DrukujPublikuj na FacebookPublikuj na GooglePublikuj na LinkedinPublikuj na Nasza KlasaPublikuj na TwitterPublikuj na Wykop
wspierają nasPRESS GLASSBank Zachodni WBKEcoWipesSixt