"Skutecznie promujemy wolność"

EN

Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj

 

„Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” – to kampania koalicji „Masz głos, masz wybór”,
która miała zachęcić do udziału w wyborach prezydenckich 2010.

Kampania była realizowana przez koalicję, która skupia kilkanaście opiniotwórczych i cieszących się autorytetem organizacji pozarządowych, działających na rzecz zwiększenia udziału obywateli w wyborach.

Organizacje te z powodzeniem przeprowadziły dwie głośne kampanie: „Zmień kraj. Idź na wybory” przed wyborami parlamentarnymi w 2007 roku oraz „Pępek Europy” przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.


W 2010 roku koalicja realizuje dwie ogólnopolskie kampanie profrekwencyjne: przed wyborami prezydenckimi i samorządowymi. Koalicja zabiega także o zmiany w prawie wyborczym, które mają ułatwić obywatelom udział w głosowaniu (dzięki jej staraniom udało się wprowadzić do prawa wyborczego procedurę głosowania przez pełnomocnika).


Celem kampanii „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” jest przekonanie wyborców, że udział w głosowaniu nie jest skomplikowany, czasochłonny i nie przeszkodzi w realizacji planów weekendowych. Choć frekwencja w ostatnich wyborach prezydenckich była, jak na warunki polskie, wysoka (w 2005 r. wyniosła 50 proc.), jest ona wciąż niższa niż w wielu krajach europejskich. Przykładem może być Francja, gdzie w ostatnich wyborach prezydenckich wzięło udział 84 proc. obywateli.

Rodzinna impreza, spotkanie z przyjaciółmi, wycieczka poza miasto czy zakupy w galerii handlowej nie powinny przekreślać uczestnictwa w wyborach. Dotyczy to również osób pracujących i uczących się poza miejscem stałego zamieszkania oraz tych, które planują wyjazd podczas wyborów.

Kampania „Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” prowadzona będzie w mediach (spoty radiowe
i telewizyjne, bannery internetowe, reklamy prasowe), a także lokalnie (prawybory
w szkołach i na wyższych uczelniach). 28 maja została uruchomiona strona internetowa www.gdziekolwiek-bedziesz.pl, na której można znaleźć przydatne materiały (w tym „Poradnik wyborcy” i kalendarz wyborczy), a także obejrzeć spoty reklamowe.

Inicjatorzy kampanii "Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj":

•Centrum Edukacji Obywatelskiej
•Fundacja im. Stefana Batorego
•Fundacja FOR
•Fundacja Projekt: Polska
•Polska Fundacja im. Roberta Schumana
•Instytut Spraw Publicznych
•Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
•Izba Wydawców Prasy
•Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
•Stowarzyszenie Gazet Lokalnych
•Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
•Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
•Stowarzyszenie Szkoła Liderów
•Związek Firm Public Relations
•Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW
•Forum Polonia
•Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Agencje zaangażowane w realizację kampanii:

•PZL
•Profile
•On Board Public Relations
•Partner of Promotion
•Interactive Advertising Bureau Polska (IAB)
•Dom Mediowy Mediaedge: cia
•Value Media
Cały czas przyłączają się też kolejne organizacje.
Zobacz: Jak przyłączyć się do kampanii?

Realizacja kampanii nie byłaby również możliwa, gdyby nie społeczne zaangażowanie mediów, które bezpłatnie udostępniły swój czas i powierzchnie reklamowe.

Zapraszamy na stronę www.gdziekolwiek-bedziesz.pl